-----------

-----------

Thursday, August 18, 2016

Bye bye braces, welcome retainer

Assalamualaikum...

Dah lama tak update blog. Tapi sebab taknk gambar2 ni hilang & pupus..so kena jugak rajinkan diri update..ahaks..

Tak sangka dah 2 tahun lebih pakai braces..igt mcm setahun je..rupanya 2 tahun hokayy...ngeh ngeh..

Sebenarnya doktor dah lama suruh bukak braces ni..tapi aku yg dok bertangguh..kalo tak kerana nak bersalin bulan depan rasanya aku tak bukak lagi kut...so pada 14.8.2016, akhirnya berakhirlah journey aku pakai braces...bukak tak sakit pun..lepas bukak doktor scaling..sbb gusi aku bengkak..so sakitlah jugak..darah banyak wooo..huhu..tapi lepas bukak tu mmg rasa lain macam hokey..relieved jerr..hehehe


Haaa..ni gambar lepas bukak pagi tu..petang doktor suruh datang balik sebab nak bagi retainer..ptg tu dtg doktor bagi clear retainer..tapi xsempat nak ambik gambar lagi...ntilah kalo sempat aku amik gambar..huhu

Sebenarnya pakai retainer ni lagi leceh bagi org yg suka makan & malas mcm aku..sebabnya setiap kali nk mkn kena bukak retainer tuh..huhuhu..bercintanya lah...ohhhh..retainer clear tu temporary je..smlm aku dapat retainer besi tu..(diorg panggil 'hawley retainer')...pun sama kena bukak bila makan...plak tu mula2 pakai rasa air liur banyak je...cakap pun pelat..mmg xselesa..tapi balik rumah aku try bukak, adjust2 bagi selesa sikit...so okaylah sikit...



Haaaa..nilah rupa retainer besi tu...amacam? Ada lain tak muka aku selepas 2 tahun..hehehehe...

Okaylah...sampai sini dulu..nti senang2 aku updaate lagi details..bubye..

No comments :

Post a Comment