-----------

-----------

Tuesday, December 31, 2013

[Resepi] Sambal Air Asam yang Membunuh...Sedap Giler

Assalamualaikum

Sekejap je dah nak masuk tahun 2014.. Pejam celik, pejam celik...setahun Sudah berlalu...365 hari telah ditempuh..semoga tahun baru yg bakal menjelang nanti akan menjadikan kita lebih baik dari tahun2 yg telah dilalui...

Okay..nak citer pasal resepi sambal air Asam yg Membunuh nih...sebab apa aku Cakap Membunuh? Sebab Kalo korang makan, korang tak boleh berhenti...sampai 3, 4 pinggan bertambah...dok kat meja makan sampai 2 jam...tak caya?? Cubalah dulu baru tauuu....resepi ni aku dapat dari Mak aku...Kalo Mak aku buat mmg aku dok kat meja makan 2 jam...pedas...manis..masam...pehh...cukup rasa....mmg Membunuh....Jom xmoh ckp banyak kita tgk apa bahan2 dia..



Resepi: Sambal Air Asam
Oleh: pdajawe@blogspot.com

Bahan-bahan
Cili api
Bawang besar
Belacan
Limau kasturi (diambil airnya)
Gula
Air (jika perlu)

Cara-cara
Goreng cili api, bawang & belacan. Lepas tuh Tumbuk sampai lumat..dah lumat serasikan bersama air limau kasturi, gula dan air (jika terlalu pekat). 

Siap...boleh di makan bersama ikan bakar, jantung pisang rebus, pucuk ubi rebus...pehh..terangkat..mmg Membunuh owkey....Selamat Mencuba!!!

Arini aku makan Ngan jantung pisang...sedap tak pandang kiri kanan..Kalo Mak mentua lalu pon tak perasan...kehkehkeh 






No comments :

Post a Comment