-----------

-----------

Saturday, January 4, 2014

Selamat Tahun Baru 2014


Assalamualaikum di minggu pertama tahun 2014....

Rasanya belom terlewat untuk aku ucapkan selamat tahun baru 2014 kan... :)
Sekejap sangat masa berlalu..zaman sekolah yg menyeronokkan, zaman university yang happening, zaman bujang yang tah apa2..zaman berdua dgn cik abang suami dan seterusnya zaman bergelar mama kepada 2 org putera & puteri aku...dan pada tahun ni gak, puteri aku dah masuk Darjah 1! Tak percaya siutt..kejapnye budak2 ni membesar..macam tak perasan jer..rasanye tgk kakak ni masih baby & hari ni dah skolah plak...



Bila kakak dah masuk darjah satu ni aku semakin sedar yg tanggungjawab aku semakin besar...dan aku dapat rasakan yang masa2 aku bersama kakak sebelum ni masih tidak mencukupi dan azam aku tahun 2014 nih aku nak pastikan yg aku akan habiskan masa2 berkualiti aku dgn anak2 aku..aku akan pastikan yang aku nampak diorg membesar depan aku...setiap perubahan diorg aku akan pastikan aku org pertama yg perasan...Setiap cerita2 baru diorg, aku akan jadi org pertama yg akan diorg kongsikan...insyaallah semoga Allah merahmati & merestui niat aku..Amin..





Berbalik kepada sambutan tahun baru 2014, aku, suami & anak2 tak de lah sambut apa2 pown..kalo ikutkan nak keluar rumah pon malas..yelah dah confirm2 jalan jammed..tapi memandangkan anak2 nak tgk bunga api...bawak gaklah budak2 ni g Putrajaya..tapi kitorg lepak kat dataran masjid putrajaya jer..bagi aku lagi sesuai bawak ank2 kat sini, at least kawasan tak sesak & senang nak monitor anak2..Pada aku, patutnya diorg kena sediakan satu screen besar sini, so at least org2 yg lepak kat sini pon boleh tgk ...dan yg bestnye tak payahlah semua org bersesak2 ke satu tempat jer..ye tak?? (pada akulah..hehe)










Alhamdulillah Sambutan Tahun Baru kali ni tiada kejadian buruk yg berlaku..syukur Malaysia masih aman..Perhimpunan di Dataran Merdeka KL pon berjalan dgn baik sekali..tiada keganasan yg berlaku...Pada pendapat aku, perhimpunan ni tak salah, rakyat malaysia sekarang semua sudah pandai berfikir..diorg cuma nak suarakan rasa hati mereka dgn harapan pemimpin2 malaysia dapat membuka mata & berfikir sejenak...aku bukanlah antara yang fanatilk dgn parti2 & politik..tapi dengan segala yg berlaku sekarang, sedikit sebanyak turut memberi efek pada kehidupan seharian aku gak..yelah dgn keadaan barang yg semakin naik, tapi gaji yg tidak naik2...jenuh jugak nak meng'ejas' perbelanjaan..hehe..aku cuma harap yg kerajaan dapat berfikir sekali lagi & menimbang2 semula.(ceh ceh..suara hati rakyat)

Okey..habis cerita suara hati rakyat ni..nak cite plak aktiviti kitorg cuti tahun baru 01.01.2014. Kitorgg piknik kat Sg. Congkak!! Yeay...mandi...budak2 ni kalo bab mandi mmg no.1. Tak hingat dunia...walaupun kitorg salah port..tapi asal bdk2 happy..mama pun happy gak...(ayat cliche..keh..keh). Aku masak mee goreng, ayam goreng ala kfc & sotong goreng buat bekal..abis licin...(sedap lerr tuh...puji diri sendiri..padahal lepas mandi kan lapar..apa yg ada mesti abis..hehe)


apa kes budak ini takut puloks...
Peaacee yo...
baba pown nak iterprem..hehe

self picture..salah fokus lah...:)







 Fuhh..syok wo...mandi ..sejukkkkk...sebab tu abis ayam goreng mama nih..sedapppp....

homemade Ayam  Goreng Ala KFC
yummy!!
Balik dari sini singgah bukit Ampang posing2 sambil menikmati pemandangan....
Jom tgk gelagat si kakak & adik berposing..."macam comel jer..macam cantik jer..."










Man of the Man posing.. Hadif Afzan B. Hatta Afendy :)





Princess Kasih Nur Zahra...
budak ni kalo mood baik..mmg posing mauttt..kalah model owkey..











Pehhh...panjang sungguh n3 arini..tahniah sbb scroll abis sampai bawah..hehe...Sekali lagi..Selamat Tahun Baru 2014 & semoga tahun ini lebih baik dari tahun2 sebelum ini..Insyaallah...

No comments :

Post a Comment