-----------

-----------

Tuesday, December 17, 2013

[ReSePi] Sambal Tumis Ikan Bilis Sedap

Assalamualaikum...

N3 arini bukan nak bg resepi..tapi nak mintak resepi...tolong lah..sesapa yg pandai masak sambal tumis ikan Bilis yg sedap tolong ajarin aku plssssss...sampai nak mengajuk tak nak masuk dapur dah nih.....

Mesti korang nak kutuk aku kan.... "sambal tumis jer..bukan susah pon" "takkan tak pandai buat sambal tumis kot"....Serius....bagi aku mmg tak susah...tapi nak dapat sambal tumis yang sedap & menepati citarasa tekak ni mmg ssh....dah banyak resepi aku try..tapi semuanya tak best..tak menepati piawian chef2 kat Umah nih...termasuklah tekak aku yg ngada2 nih...maybe aku yg tak pandai masak kot...resepi follow betul2 pon xjadik gak...termasuklah ikut resepi mak aku...pon tak jadik... sebenarnye nak tau masakan aku tu fail @ tak senang jer...kat Umah ni Ada 2 org masterchef yg tanpa di suruh Akan komen setiap masakan aku...jadik Kalo makan tak laju tuh @ cuit2 jer....faham2 jelah ye....

Kalo aku igt2 balik...dulu2 aku terer je masak sambal tumis nih...boleh lah dikatakan sedap di tekak aku nih...macam Mak aku masak...yang penting chef kat Umah ni pon Cakap sedap...tapi ntah kenapa sejak tahun2 kebelakangan nih sambal tumis aku Asyik tak menjadik jer...tapi Kalo aku masak kat kampung tu kadang2 jadik plak...bila masak kat Umah sendiri jadi lain..padahal semua sama jer....pelik bin ajaib betul...apa citer? Cer cite...cer cite...naik fehdap dah nih...kang aku mengajuk tak nak masak terus sambal tumis nih....uwaaaaa....

So...sesapa Ada tips nak masak sambal tumis ikan Bilis yg sedap ni...share la Ngan aku yer....tqtq :-)

Haaa...tgk nih....yg ni buat jadik plak....tak paham2....aishhhh...pening la.....hehehe


No comments :

Post a Comment