-----------

-----------

Thursday, November 28, 2013

[ReSePi] "iCe cReAM BrEaD" ReaDy wItH 2 INgReDiEnt OnLY!!

Assalamualaikum...

Apa khabar semua? Rasa lama sangat tak update blog sejak Drama Jodoh Itu Milik Kita abis...Sebenarnye tangan mmg gatal nak mengupdate..tapi masa sgt2 lah limited..ditambah plak keje yg melambak2..penat sgt smpi tak mampu nak menaip pun...(yelah kat opis asyik menaip jer...kat umah dah penat malas nak menghadap lappy). Arini keje siap awal..dapat balik awal jadik bolehlah curi2 masa sikit untuk update blog ni..

Okay..berbalik kepada tajuk arini..."iCe cReAM BrEaD" ReaDy wItH 2 INgReDiEnt OnLY!! peh..tajuk omputih lah plak...bukan apa...aku pun tak tau nak letak tajuk apa..bila aku melayukan macam tak best la plak..kita layan je lah ye..resepi ni aku dapat kat youtube..semua gara2 si kakak yg rajin sgt tgk video masak2 kat youtube..kadang2 dia ada gak tunjuk kat aku suruh buat..tapi aku tak layanlah..tapi kes yang ni aku plak yg beria2 nak buat...nak tau sebab apa? sebabnye....aku nak tau betul ke idak bleh jadik...so, tujuan sebenar aku try ni sebenarnye nak berexperiment lah....nak tgk jugak..betul ke boleh jadik mcm dlm video tuh.. yelah..entah2 diorg tipu ke..so aku pun merajinkan diri buat balik dari opis petang tadi..

Jom kita usha resepi


Resepi: Ice Cream Bread

Bahan2:
2 cawan ais krim (apa2 perisa)
1 /2 cawan tepung naik sendiri



Cara2:
Keluarkan aiskrim & biarkan cair di luar seperti cream. Selepas itu campurkan tepung sedikit demi sedikit dah gaulkan sebati dengan spatula. Lengserkan loyang dengan mentega dan tuangkan campuran yg sebati ke dalam loyang. Bakar di dalam oven dengan suhu 170 -180 C selama 30 minit @ sehingga roti masak.


Tadaaa...dah siap!! Aku pun tak tau ni consider roti @ kek..tapi aku punya macam nipis..mungkin sbb acuan cawan aku kecik kot...
aku saje letak chop chip bg nmpk cantik kunun..hehe



Korang nak tgk video youtube tuh??Meh usha kat bawah ni..
Tapi dia punya mmg cantik & gebu kan??? 
Mmg tak aci...korang trylah plak..nti bagitau aku korang punya plak ye...
Selamat mencuba!!



No comments :

Post a Comment